søndag 1. april 2012

5 Gult er kult!

...ihvertfall i en ti minutters tid. 
Det er nemlig så lenge 1 stk virvelvind syns sitte-i-ro-aktiviteter burde vare, 
men det er greit med mer - så lenge man kan ta ballongsparke-pauser og 
flytte-stolen-sin-rundt-og-låse-opp-dører-pauser. 
Og kakao-pauser selvfølgelig. 


Idag har vi malt påske-egg, siden vi gikk ut ifra at ekte vare ikke har den lengste levetiden 
i ivrige små hender. Gult ble det, og grønt, blått og rødt på toppen. Siden pippipper fremdeles er
 kjempepop her i huset, prøvde jeg meg på noen raske filt- og pappkyllinger, som jeg skal henge opp
 på rommet hans. Et par kyllinger på pinne ble det også, hvorav en allerede har avgått ved døden...
 Dødsårsak: Most i gulvet, dradd gjennom støv og hundehår, for så å få siste nådestøt av en 
fjærhatende Jack Russell Terrier. Det er ikke godt å si hvorfor Mac hater kyllinger og andre nipsdyr 
så intenst, men det har vært sånn så lenge jeg kan huske. 

Han var involvert i en stygg påskekyllingepisode for noen år tilbake også, 
den kan du lese HER på den gamle hundebloggen min. 



Men, tilbake til de overlevende - det ble faktisk litt pynt, og her er hvordan det ble gjort:

Utstyr maling av egg:
 6-pk med hobbymaling
Påske-egg i papp, 3 str
Robuste pensler
Heldekkende plastikk-trekk til virvelvinden
Wipes

Tid til rådighet: 10-15 min

Vær klar til dyst når du setter småen i gang. Maling, pensler, egg og tørk/vaskesaker må være på plass.
Ta på egnet vernedrakt (Faren er stor for at småen syns mamma trenger mer gult i kinna)
Slipp herligheten løs og kos deg med synet av kreativitet og livsglede i praksis!

 
Til kyllingene brukte jeg vanlig filt og tynn kartong. Stanset ut en sirkel i papp, tegnet og klipte i filten.
Nebb og hanekam tok jeg på frihånd, øynene fikk jeg ved å bruke hullemaskin på sort papp. 
Enkelt og greit! 

Bilder av herlighetene hengt opp kommer seinere i uken...
Ha en flott kveld!

   post signature

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Kjersti!
Vi har også hatt påske verksted her hjemme( påskekyllinger i dag) I morgen skal vi blåse egg som skal males og pyntes til det sansynligvis ikke finnes en eneste hvit flekk igjen:) God påske til dere alle.
Klemmer fra Merethe Nielsen

TANKESPINN og VIRVELVIND sa...

Så moro :D Jeg gleder meg til det blir litt flere muligheter på lage-pynt-fronten altså. Hehe, hvem trenger hvitt når man kan boltre seg i farger ;)
God påske til dere også!
Klem

Min Lykke sa...

Så koselig med påskeverksted:) Nydelige guttebassen da - så skjønn og god!:)
Ha en flott kveld
Klem fra Kristin

AC IN A BOX sa...

Så herlig du skriver om det å ha aktivitet sammen med en liten kreativ kar. Kjente godt igjen alle tiltak før en setter igang.
Jeg har vært overmodig på jobb en gang, det endte med maling på vegger, gulv, ansikt og hår på ca 10 barn - fingermaling med en voksen borte i barnehage.

Gleder meg til å se bilder av ferdig pynt.

Fin påske til deg!
- AC

AC IN A BOX sa...

Jeg synes du har en så fin og inspirerende blogg at jeg har valgt ut din blogg til en bloggaward. Om du ser inne hos meg kan du se om du vil sende den videre:)

Fin påske til deg!
- AC