lørdag 4. januar 2014

1 * F R O S T *

For meg som elsker snø og den kalde årstida, har denne vinteren vært i overkant grønn og våt. Å ikke kunne gå ut i helgene og lage snømann og stå på ski er definitivt et stort savn, selv om skogstur-sesongen har vært forlenget og vi har kost oss med turer med skikkelig vårstemning. Snødekte landskap og trær, og blåtime med frost er noe av det mest magiske jeg vet om...

Heldigvis feiret vi jul på fjellet i år, så julestemningen kom på plass, men å komme hjem til grønn plen og regnvær var stusselig.
Mens snø-haterne koser seg med fræværet av snø, sitter jeg og surfer på snøbilder, filmer og kikker gjennom bryllupsbildene våre.
Jeg tenkte jeg kunne dele med dere mine Topp 3 vinterstemnings-skapere:
(PS: klikk på YouTube-logoen så får dere filmene opp stort)

1. JOHN LEWIS CHRISTMAS AD
Denne er vel strengt tatt i kategorien jul, men den er så fin og Winter Wonderland-ish, så den kommer med. Dette er en reklamefilm for John Lewis fra 2012, som jeg fremdeles ser på av og til bare fordi den er så fin  Instant vinterfølelse!



2. HUNDERFOSSEN VINTERPARK
I vintersesongen blir Hunderfossen Familiepark til Hunderfossen Vinterpark. Vi giftet oss her for snart 5 år siden, og det var så fint. En magisk iskatedral, hvor alt er av snø og is, vakre is-skulpturer, alteret og alt var bare så vannvittig stemningsfullt. Vi kjørte hest og slede gjennom parken, og det var virkelig et eventyrbryllup. Parken er også full av morsomme vinteraktiviteter, og vel verdt et besøk - moro for store og små! Jeg har familie i Lillehammer og jeg elsker å være der, spesielt om vinteren, for det er det fineste stedet med massevis av snø og turglade folk. Lillehammer er liksom perfekt vinter for meg...
Her er noen bilder fra bryllupet vårt 


(Foto: Henrik Beckheim)


3. DISNEY-FILMEN «FROZEN»
For en perfekt film! Og så utrolig flott at denne kom på kino akkurat nå, hvor savnet etter snø er på sitt høyeste! Filmen handler om to prinsesser, Anna og Elsa, hvor Elsa har magiske krefter som gjør alt om til is - og hvordan hun må skjule kreftene sine for omverdenen. Du møter også en fantastisk snømann, Olaf, som bare er hysterisk morsom, og som fikk både treåringen her og begge oss til å bryte ut i latter i kinosalen gang på gang. Men først og fremst er det en utrolig vakker film med de mest imponerende is-scenene, og MYE fin musikk. Er du glad i Disney-animasjoner og sang (det er jeg) så kommer du til å digge denne. Den kommer garantert til å gi deg vinterstemning, og det er mye mulig du får en ny favorittfigur i snømannen Olaf og reinsdyret Svein ;)

(Offisiell Trailer)
(https://www.youtube.com/watch?v=2Jw-AeaU5WI&feature=player_embedded)


(Olaf sin sommer-sang)
(https://www.youtube.com/watch?v=UFatVn1hP3o&feature=player_embedded)


(soundtracket Let It Go med Demi Lovato)
(https://www.youtube.com/watch?v=kHue-HaXXzg&feature=player_embedded)
(alle videoer fra YouTube, linkene ligger under pga manglende preview for noen)


Håper du fikk bittelitt vinterstemning 

Ha en flott helg videre!
K J E R S T I