tirsdag 26. juli 2011

0 Alt det man ikke kan forstå...

Det er mange ting i verden jeg ikke forstår. Som jeg ikke evner å ta stilling til, fordi det er så fjernt fra meg, mine tanker og min hverdag. Det er vanskelig å forstå at noen mennesker rundt om i verden er så grunnleggende annerledes i sin tankegang, og som utfører handlinger man ikke kunne sett for seg i sine verste mareritt...

Som regel er ren ondskap forbeholdt nyhetssendinger, rapporter fra et land man aldri har vært i, eller kommer til å få oppleve. Det er der krigen foregår.

Så er den plutselig her. Få timer unna. Det er ikke i et fremmed land det smeller, men midt i vår trygge verden. Og det er verre og mer nært enn noe annet, og det er 1 persons gjerninger som ryster ikke bare oss, men hele verden. Det går ikke an å fatte hvordan det må ha vært å oppleve dette på nært hold, ei heller å være berørt som pårørende... Hvordan er det mulig å påføre andre mennesker så mye smerte? Så planlagt og iskaldt. Det er skremmende å tenke på at det finnes sånne mennesker, ikke bare der ute i den store verden, men rundt oss her i lille Norge. Det er uansett godt å vite at det er så uendelig mange gode mennesker i verden og, som støtter opp om de som har mistet noen de er glad i.



Når jeg i disse dager gir min lille gutt en klem og synger nattasang, sender jeg noen varme tanker til alle de der ute som plutselig mangler noen å si godnatt til... 
Helt ufattelig...
 
Hvil i fred.

post signature

Ingen kommentarer: