fredag 26. august 2011

6 And på land...

For noen måneder siden var vi på et kjøpesenter, og tuslet inn på en butikk jeg er veldig glad i, «Lucky Duck».
Der har de massevis av søte ting til badet, og en hel gjeng med badeender i alle mulige farger og fasonger. Jeg er mest fan av den klassiske gule badeanda, og syns den er et must i ethvert badekar, men her har de altså lilla, blå, stripete, grønne, ender med bart, ender med kjole og alt du kan tenke deg. Lille Virvelvind satt i vogna, og begynte til min store glede og peke ivrig på hyllene med ender, samtidig som han ropte «Der, der». Yes, tenkte jeg, klart du skal få en nydelig gul liten and! 

Jeg plukket ned en standard gul en, og overrakte den. Han kikket bare dumt på meg, veivet vekk anda og handa og nesten hele meg, og fortsatte pekingen... Jeg prøvde igjen med den gule goingen, men neida. Her hadde han tydeligvis sett seg ut noe annet. Så etter å ha tilbudt han blå and, prikkete and og en hel gjeng andre, skjønte vi hvem han ville ha: Den med stripete fangedrakt... Den «kriminelle», den anda jeg sikkert hadde plukket ut aller sist, ja den skulle han ha. Også sååå blid når han fikk den ivrige neven sin rundt den. Flott, tenkte jeg, det der er vel ikke noe godt tegn for framtida... Hehe...

Men, etter å ha tenkt litt på det, fant vi ut at han sikkert kommer til å bli politimann
(og ikke yrkeskriminell som noen foreslo)

Ja... Nå syns jeg jo faktisk at den stripete karen er kul og da...

Nå har det ihvertfall blitt en liten greie med de endene, så nå plukker vi med oss en and hver gang vi har med oss sjarmøren vår på tur, og det dukker opp badeender. Foreløpig har han samlet inn en traktorand (John Deere) fra Hunderfossen, og en lite flytevennlig helgul (!) kar fra Ullared i Sverige (jepp, senteret fra TV-serien - *grøss*)
Så gjenstår det å se hvor s t o r samlingen blir etterhvert, og om vi muligens må investere i
s t ø r r e

bade(and)kar.

En annen ting jeg fikk ut av det, var en velplassert påminnelse om at det jeg liker absolutt ikke trenger å matche det vår lille virvelvind syns er topp, og det er jo greit å ha i bakhodet av og til.

Ha en flott helg! Håper det er bedre vær der du er enn her hos oss - det regner såpass kraftig at det egentlig hadde vært greiere å vært and. 
Tilogmed på land...
  post signature

6 kommentarer:

Silje G. sa...

Så flink du er til å skrive, Kjersti!! Koselig å lese om lille virvelvind!! Ser han for meg der han sitter å peker.. hehe.. :o) Synd dere ikke kan komme til søndagen!! Får ta det igjen neste gang!! :o) Ha en superfin helg!! :o)

TANKESPINN og VIRVELVIND sa...

Tusen takk for det Silje, veldig koselig å høre :D Hehe, han har fått dreisen på den pekinga ja, veldig bestemt!
Nå ser det faktisk ut til at det blir "utenlandstur" imorra isteden, siden det høljer ned allikevel. Så da kan vi på besøk på søndagen :D
Ha en flott helg dere og :D

Livets små øyeblikk sa...

Hei

Jeg fant bloggen din via linken til Hunderfossen-innlegget inne på foreldremanualen for noen dager siden, og har lest resten av innleggene også. For en nydelig blogg:) Vakre bilder og en sjarmerende pjokk, jeg følger dere videre:)

Ha ei fin helg,
Hanne:)

TANKESPINN og VIRVELVIND sa...

Hei Hanne :D
Tusen takk for fine ord, sånt blir jeg glad av! Og veldig stas at du vil følge oss :)
Det er så koselig med kommentarer, setter veldig pris på at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen til oss. En fin ting på en lørdagskveld :)
Ha en flott helg du også.
Klem Kjersti

Anonym sa...

Jeg synes igrunn det er helt fantastisk at disse små menneskene har en så tydelig mening og sterk vilje. Tror det lover godt for fremtiden, jeg ;) De er på god vei til å bli selvstendige personer, og det er jo det vi vil at de skal bli, ikke sant? :) Og igjen - jeg storkoser meg med bloggen din altså! Lille virvelvind er heldig som har en så kreativ mamma :)
Tonje og Liam

TANKESPINN og VIRVELVIND sa...

Helt sant Tonje, er så moro å se hvordan de vurderer og gjør seg opp egne meninger. Tusen tusen takk for hyggelige ord, jeg setter så pris på det :) Gi Liam en klem fra oss, vi sees snart :)