torsdag 4. august 2011

0 Ting som gjør meg glad...

I løpet av det siste året har jeg gjort en hel masse greier jeg ikke kunne sett for meg at jeg skulle gjøre. Jeg ble f.eks småflau av tanken på babytrall, og det var definitivt på listen over "10 ting jeg aldri skulle gjøre" som nybakt mamma... Et halvt babyår senere sitter jeg der, sammen med barselgjengen min og traller i vei, og nynner på sanger om Jesus og andre greier med halvreligiøse budskap, som om jeg aldri hadde gjort annet! Denne jenta stilte til og med opp på _avslutningen i kirka_, hvor vi stod på rad og rekke med de snart ferdigtrallede barna våre, og sang (om enn litt lavt) for menigheten... Flaks for oss at det også var dåp den dagen, så det ble enda flere tilskuere *rødme* 

Uansett, det var en fin ting som vi var med på, som vi hadde gått glipp av om jeg hadde sitti fast i mine egne idèer om hvordan ting er, og hvorfor jeg ikke burde være med på det ;) Fredrik (og jeg) storkoste seg hver gang, og viste seg som en habil sambadanser, med rytmer og hoftesving han må ha arvet fra noe latinolinjer langt uti slekta, om mulig ;) Han viste ihvertfall med hele seg at dette var moro. 
Sånt gjør meg G L A D!

Frukt & grønt med lyd i - en sikker vinner ;)

Det er ganske mange ting som gjør meg glad om dagen. For en tid tilbake leste jeg et par artikler om positiv tenking, og "Laws of attraction" - d.v.s. tenker du positivt kommer det positive ting til deg. Jeg er ikke sånn fanatisk positiv, men prøver å finne ting hver dag som har vært gode ting som jeg vil huske. Her er et par av dagens "dette gjorde meg glad":

- Vi lot lille virvelvind løpe fritt i hagen til sin oldemor, og han spant rett bort til den store ripsbusken hennes, plukket røde store rips, smakte på en og sa tydelig "Nam". Så satt han der og spiste, en og en... Pappaen hans gjorde det samme i den hagen når han var liten, og han syns det var veldig koselig å se.  
Lykke!

Virvelvind på sin første rips-slang... selv om denne var med tillatelse da ;)

- Jeg har en varm Jack Russell-gutt på foten min akkurat nå. Bar fot mot varm og tilfreds Jack Russell er sterkt undervurdert.

Ha en fin kveld!
post signature

Ingen kommentarer: