lørdag 17. desember 2011

8 Pepperkake(hunde)hus...

Det var et langt og flott ord! 
Som dere vet er det pels på det meste som skjer her i huset, 
så vi bestemte oss for å lage et pepperkake(hunde)hus i år. 
Jeg er inspirert av hundehus fra tegneserier, hvor ytterveggene skrår 
innover i bunn, de ser så morsomme ut. Pluss at det er en fordel å gå 
inn for å lage det skjeivt - for DET får jeg jammenmeg til... 

*kremt* 


Jeg brukte ferdigdeig, siden jeg fikk litt hastverk, men det funket fint. 
Hundehuset har fått gjerder av salte stenger, snø av melis og minimarshmallows 
og et lass med nonstop. Siden minstemann var mest opptatt av å smake, ble det 
system i nonstopen. Dette er sikkert mitt siste nonstop-system-år, så jeg koste meg 
med den lille gleden! 
Jeg brukte forresten en eggehvite med melis i på glasuren, så den ble mye lettere å jobbe med enn om man bruker vann. 
Neste år tenker jeg virvelvinden er mer på, og vil ha noen ord med i laget. 
God lørdagskveld!
post signature

8 kommentarer:

KROnPRINSESSENE sa...

Å herlighet så sjarmerende det er!
SÅ flink du har vært...
Spørs om dere har hjerte til å spise det der noen gang ;)
Ønsker deg en fin 4. søndag i advent.
Klem May Helen

Anonym sa...

Fantastisk :-)

~Tonje & Liam~

Trond Morten Teigen sa...

Ble et flott pepperkakehundehus Kjersti, men hvordan du greier å få det skeivt er for meg et under :-)
Husker jeg ikke feil så var alle mål på milimeter`n :-)

Anette {foreldremanualen} sa...

Så utrolig kult, nå fikk jeg også lyst til å lage et slikt! :-D
Herlig snømann også!

Torunn sa...

Utrolig flotte pepperkake hus :)) Så søte og fine. Ha en god søndags kveld.

TANKESPINN og VIRVELVIND sa...

May Helen: Tusen takk for det :) Vi har planer om å slippe lille virvelvind løs med sin lekehammer og se hva han gjør... Det tenker jeg blir stas for han ;)

Tonje & Liam: Tusen takk :D

TMT: Det var nok mye på gefühlen det der ;)

Anette: Tusen takk, ikke for seint enda :D Vi brukte ferdigdeig og tegnet mønster til delene mens vi holdt på, så limte vi det sammen neste dag :)

Torunn: Tusen takk :D

Min Lykke sa...

Tidenes pepperkakehus! Herlighet så flott! Råstilig og forseggjort!!:)
Ha en flott kveld!
Klem fra Kristin

TANKESPINN og VIRVELVIND sa...

Tusen takk for det Kristin :D Var morsomt å lage også!
Fin kveld til deg og dine også.
Klem Kjersti